sobota, 19. októbra 2013

Škola noci 2: Zradená



Autor: P.C. Castová, Kristin Castová
Originálny názov: House of night: Betrayed
Počet strán: 271
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2010

Zoey si konečne zvykla na život mimo normálnych ľudí a svojej rodiny. Našla novú rodinu v podobe dobrých a oddaných priateľov, ktorí pre ňu spravia všetko, čo je v ich silách. Po udalosti z posledného obradu Dcér tmy sa toho mnoho zmenilo. Zoey sa stala vodkyňou Dcér tmy a ľudia ju začali rešpektovať. Raz do mesiaca je deň návštevy rodičov a Zoey sa psychicky pripravuje na návštevu jej nevlastného otca a matky. Po ich návšteve sa toho veľmi veľa zmení.

Zoey má konečne rešpekt a nejakú úctu, keď sa zrazu nájdu telá dvoch mŕtvych chlapcov blízko Školy noci. Nikto nič netuší. Alebo je tu predsa len niekto, kto o tom má informácie a tají ich pred políciou? Zoey cíti, že niečo na celej veci nie je v poriadku, ale nemá čas nad tým premýšľať, pretože má mnoho iných starostí. Musí viesť svoj prvý obrad Dcér tmy a musí nejako vyriešiť záležitosť s otravným Heathom.

Začnú sa diať čudné veci, Zoey sa musí preniesť cez ďalšiu smrť, ktorá ju zasiahne, musí sa zbaviť dvoch otravných chlapcov a musí zostať silná a musí odolať chuti krvi. Všetko sa zmení, keď zmizne ďalší chlapec, ktorého Zoey poznala. Bude sa ho snažiť zachrániť? Kto alebo čo jej skríži cestu? A akú úlohu v tom celom zohrá veľkňažka Neferet a nenávidená Afrodita?

V druhej časti tejto upírskej série sa naozaj dejú čudné a nevysvetliteľné veci. Ako ich Zoey vyrieši, keď má viac menších problémov? Ľúbostný trojuholník. Vlastne štvoruholník. Hrozná vec, ktorú zo srdca neznášam, ale Zoey si tým všetkým musí prejsť a sama nevie, ktorý z nich je ten pravý. Veľmi prekvapujúce zistenia a udalosti.

Jednu vec som tu absolútne nečakala a úplne ma to dostalo na kolená. Znovu bola v knihe smutná pasáž, kde mi bolo ľúto hlavnej hrdinky aj danej postavy. Zoey má ale stále pri sebe svoju starú mamu, ktorá ju miluje ako nikto iný. Pri záchrane jedného z chlapcov, ale zistí, že naozaj nie je všetko zlato, čo sa bliští. Ja som to síce čakala hneď od začiatku a vedela som, že s tým tá osoba bude mať niečo spoločné, lebo je divná, no nechala som sa prekvapiť, či len nemám zlý odhad. Ako hovorím nemala som.

Dobre dosť obkecávania, lebo zachvíľu prezradím spojlery a to vážne nechcem. Táto druhá kniha ma bavila viac ako jednotka, možno preto, že tam už nebolo toľko toho spoznávania a skúmania Školy noci. Od začiatku až po koniec sa diali zaujímavé veci a už len tie úmrtia tých chlapcov boli temné. No podľa mňa, sa Zoey na konci zachovala trochu naivne, pretože si až príliš dôverovala. Čo ak by to nevyšlo? Čo ak by sa to jej priateľom nepodarilo a Zoey by zomrela? Ja viem, že nie nezomrela pretože by séria nemohla pokračovať, ale aj tak.

Chcela by som túto sériu dočítať dokonca, ale všade vidím, že všetci to prečítali po tú 5.-6. časť a potom ich to prestalo baviť, takže o to viac ma to láka. Zatiaľ ma knihy dosť bavia a zaujíma ma ako to všetko skončí a ako Zoey vyrieši tých chalanov. Knihe dávam tentokrát 4/5.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára