sobota 12. októbra 2013

Škola noci 1: Označená



Autor: P.C. Castová, Kristin Castová
Originálny názov: House of night: Marked
Počet strán: 261
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2010

Anotácia: 
Predstavte si školu, v ktorej sa vyučovanie začína o ôsmej večer a končí o tretej ráno. Nazýva sa Škola noci a nachádza sa vo svete, kde sa v dôsledku zmien v DNA niektorí tínedžeri menia na upírov. Čas, kým sa táto superzmena zavŕši, musia stráviť v Škole noci, inak zomrú. No ani to im nezaručí, že ich organizmus superzmenu zvládne. Šestnásťročná Zoey prichádza do internátnej školy v americkej Tulse. Dúfa, že si tu po hádkach s rodičmi a rozchode s priateľom nájde svoje miesto. Hoci v Škole noci natrafí na na skvelých priateľov, predsa len nezapadne. Nie je totiž obyčajné upírske mláďa. Bohyňa noci Nyx ju obdarila zvláštnymi schopnosťami, ktoré jej dávajú moc, no i zodpovednosť. Ako každá tínedžerka rieši problémy s chlapcami, navyše však musí obhájiť svoje zásady a miesto zoči-voči nepriateľsky naladenej skupine študentov...

Obálka: 

Obálka sa mi veľmi páči. Je taká temná a zaujímavá. Dokáže zaujať na prvý pohľad. A tie ornamenty sú tam úžasné.

Postavy: 
Zoey bola zásadová a tvrdohlavá. To sa mi na nej páči. Zoey bola iná, ako iné hlavné hrdinky, ktoré fňukajú kvôli chalanom a pod. Zoey bola hrdinka, ktorá mi sadla už na prvej stránke. Dokáže obhájiť svoj názor a vie, čo má robiť. Ale chvíľu mi liezla aj na nervy, keď fňukala, že spravila hento a tamto.
Kayla mi zo začiatku tiež sadla ako najlepšia priateľka, ale potom sa ukázala. Už len to, ako sa na Zoey vtedy vykašlala sa mi usvedčilo, že to najlepšia priateľka určite neurobí.
Heath mi hneď nebol sympatický už len preto že pil. Síce mi ho pri konci bolo aj trochu ľúto, ale nič to nemení na tom, že som ho nemala rada.
Stevie Rae je úžasná. Mala som ju radšej ako Zoey. Stevie bola pojašená a bláznivá a takých ľudí mám rada. Ona si právom hovorí najlepšia priateľka a nie ako Kayla. Len Stevie bola trochu bojazlivá pri tých akčnejších scénach.
Damien, Erin, Shaunee boli tiež úžasní. Damien síce bol gay, ale to nič nemení na tom, že bol tiež Zoeyin dobrý priateľ. Erin a Shaunee boli naozaj doslova a do písmena dvojičky. Oni boli spolu neustále a boli tiež pojašené a bláznivé. Hneď som si ich obľúbila.
Afrodita je už o inom. To je ako typická stredná škola v amerických filmoch. Namyslená pipinka riadi celú školu a všetci ju s radosťou poslúchajú. A to bola presne ona. Najradšej by som ju niekde zakopala pod zem za to, ako sa navyšovala nad všetkými. Do pekla s ňou! :D
Erik Night bol fešák. Naozaj mi bol veľmi sympatický, až na ten ehm....incident na začiatku. Tiež by som ho mohla označiť za Zoeyinho priateľa, ale niečo mi na ňom pripadá veľmi divné, no neviem čo, takže som zvedavá čo sa z neho vykľuje. Samozrejme tu sa správal ako Zoeyin priateľ, vlastne možno aj čosi viac. :D

Môj názor: 
Tak na začiatok. Nehorázne moc dlho mi ju trvalo prečítať lebo škola. To pekelné slovo vyjadruje tony učenia a slohov každý týždeň a deň, takže som na čítania mala čas večer. Ale nakoniec som to prečítala. Dej bol dobre premyslený, ale tá prvá polovica ma bavila len trochu, pretože tam bolo len spoznávanie a podobné veci. Potom, keď začala byť akcia, tak som sa do tej knihy zažrala a nemohla som od nej odísť. V knihe bol veľmi zaujímavý, úžasný svet, vlastne škola. Naozaj autorky prišli z niečím novým, niečím čo tu ešte nebolo a ako vidíte, podarilo sa im uspieť a dokonca napísať celú sériu a nie len jednu knihu. Štýl písania bol trochu iný, ale naň si zvyknete, to je maličkosť. Zoey mala menší problém usadiť sa, pretože bola proste iná. Lepšia možno horšia, to sa dozviem až keď prečítam celú sériu. Tiež mala ťažký život predtým, ako ju Hľadač označil. Jej matka s otcom ma tak strašne nahnevali, že sa to ani nedá popísať. Naopak, jej stará mama bola úžasná a milá. Zoey sa púšťala do riešenia vecí trochu...bezhlavo, rýchlo? Podľa mňa mohli dať autorky menej tých nudných strán a spoznávaní a viac tej akcie a nemusela Zoey tak rýchlo riešiť veci. Kruté v tomto svete bolo to zomieranie mláďat, ktorých telo odmietne superzmenu. A čo bolo horšie? Hocikedy to na teba príde, nevieš kedy, nevieš kde, proste len zomrieš. No ale zhrniem to. Kniha bola super, dobre a rýchlo sa čítala a naozaj je iná. Som rada, že som tieto knihy zohnala, pretože upíri sú proste úžasní a teším sa, keď toto porovnám s Upírskou akadémiou. Teším sa na druhú časť, pretože koniec bol zaujímavý a odporúčam (zatiaľ) len túto knihu každému, ale musím jej dať 3/5, kvôli tým pár chybičkám, ktoré som tam mala ja. Možno vy budete mať iný názor.

"Tma sa nerovná vždy zlu, tak ako svetlo vždy neprináša dobro." 





2 komentáre:

  1. Tuhle knížku jsem fakt měla ráda! Ale po nějakém pátém dílu mě už začala štvát a tak jsem se sérií sekla. :D

    A dovolila jsem si tě označit v jednom TAGU, tak doufám, že se zapojíš. :)
    http://katys-bookshelf.blogspot.cz/2013/10/liebster-award-tag.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podľa mňa to ide pri tejto sérii s každou knihou dolu vodou :D Dostala som sa k sedmičke a už ďalej neviem pokračovať :D

    OdpovedaťOdstrániť