štvrtok 31. októbra 2013

Ochrankyňa



Autor: Nata Sabová
Originálny názov: Ochrankyňa (slovenská tvorba)
Počet strán: 309
Vydavateľstvo: Motýľ
Rok vydania: 2011

V Amerike známa pod falošným menom Kate. Pýtate sa prečo falošným? Pretože je Praeska- lovkyňa démonov, Ochrankyňa. Chráni mladé dievčatá pre démonmi- Hauriami. Sťahuje sa tam, kam ju zavedú jej vízie. Chodí z miesta na miesto a nikto ju nepozná a nikto si ju nepamätá.

Na Slovensko príde ako študentka gymnázia Kristína. Prečo ju vízia priviedla práve sem? Prečo tak ďaleko, keď doteraz bola vždy len v Amerike? Skrýva sa v tom aj niečo iné ako zabitie démona? Kity spozná Ivu aj jej priateľov. Bude jeden z nich práve démon, ktorého hľadá? Ktorý?

Všetko sa zvrtne, keď sa zamiluje do Patrika, do školského psychológa. Bude práve on ten, po kom ide? Stále tu budú ďalší traja. Ako to má zistiť? A dokáže niekoho z nich zabiť aj keď ich má veľmi rada? Démon začne napadať dievčatá a náhodou si vyberie jej najlepšiu priateľku. Ako sa vyvinie celá situácia?

V knihe sú naozaj veľmi zaujímavé zvraty a nikto netuší, ako to skončí. Na každej strane sa stane niečo iné a vždy niečo dôležité, čo nikto nečaká. Síce je napísaná denníkovým štýlom (ktorý ja neobľubujem), ale je proste skvelá.

Kity som si obľúbila hneď na začiatku. Je tvrdohlavá a keď niečo chce, tak to dostane aj cez mŕtvoly. Tiež veľmi miluje svojich blízkych a musí byť pre ňu ťažké, stále sa sťahovať a opúšťať vždy iných milovaných ľudí. Iva, Marcel a Patrik boli tiež absolútne skvelí, ale Andreja som si proste zamilovala.

Dej bol fantastický. Stále som v knihe listovala a listovala a ani som nevedela, že som už skončila. Kniha sa neuveriteľne rýchlo a dobre čítala. Vzhľadom na to, že je od slovenskej autorky, tak som od nej tiež veľa neočakávala. Znovu som bola milo prekvapená a teší ma, že niektoré slovenské autorky nepíšu len sladké príbehy, kde sa hlavná postava zamiluje a potom žije skvelý životík so svojim chlapcom a nejaká mrcha zo školy im chce skaziť vzťah atď.. No veď viete.

V každom prípade som objavila ďalšiu úžasnú slovenskú autorku, od ktorej by som veľmi rada prečítala všetky knihy. Nata má naozaj skvelé nápady, ktoré som videla pri anotáciach ostatných jej kníh. S Natou som určite ešte neskončila a akonáhle pôjdem do kníhkupectva, siahnem po jej ďalšej knihe. Kniha si zaslúži 5/5. Odporúčam prečítať! :D


1 komentár:

  1. Ja som od Naty čítala všetky okrem Zuzaninej skrytej tváre :) A Ochrankyňa bola asi naj :)

    OdpovedaťOdstrániť