streda 2. októbra 2013

Mariotovi dediči 4: Prekliatie




Autor: Marja Holecyová
Originálny názov: Mariotovi dediči (slovenská tvorba)
Počet strán: 317
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2011

Anotácia:
V predošlej časti série Mariotovi dediči ani čary nezabránili ľúbostnému vzťahu Miseaga a Mije, čo sa obaja snažia udržať v tajnosti. Pred zrakmi verejnosti sa chce v sídle Hlavy spoločenstva skryť aj Zradkyňa, ktorá doteraz stála na Mariotovej strane. Čo ju k tomu vedie? Nájde Spoločenstvo aj s jej pomocou odpoveď, ako poraziť Mariota, alebo si víťazstvo vo vojne vyžiada obeť, o ktorej hovorila Annina veštba? Upredností Miseag lásku k Miji alebo nakoniec predsa len podľahne moci Knihy odpovedí? 

Obálka:

Táto obálka mi pripadá taká z nich asi najzaujímavejšia a najtemnejšia.

Postavy:
 
Mija- To dievča sa ukázalo ako veľmi veľmi odvážne a múdre. Naozaj som si ju obľúbila už v prvej časti a tu ešte viac.
Miseag- On mi pripadal v tejto časti zase o niečo viac....citlivejší? Múdrejší? Neviem to vysvetliť, ale stále som ho nehorázne milovala.
Metoj- V tejto časti sa aj on zmenil a to poriadne. A konečne povedal Miji pravdu! Bola som na to strašne zvedavá.
Henrich- On mi zas pripadal tvrdohlavý ako Metoj a trochu dospelejší ako v predchádzajúcej časti.
Grigorias- Ja ho tak nehorázne neznášam, že keby som tam tak ho vlastnoručne uškrtím. On je taký idiot! Už to meno Zka, je otrasné.
Marioto- On ma prekvapil, naozaj som pozerala z otvorenými ústami na tie písmenká. On? Taký necitlivý a chladný sa bude správať tak...citlivo, zraniteľne. Naozaj ma prekvapil. Na konci mi ho bolo ľúto.

Môj názor:
Úprimne? Na túto, poslednú časť som sa strašne moc tešila. Chcela som vedieť ako to skončí. Autorka robila zvraty a naozaj veľké. Síce tí vodníci ma sakramentsky naštvali, vtedy som bola taká nervózna, že by som rozbila prvú vec čo by mi prišla pod ruku. Vtedy ma naštvali a Henrich s nimi. Dej bol zasa nepredvídateľný, úžasný a nedalo sa od tej knihy odtrhnúť. Autorka píše absolútne dokonale a neľutujem, že túto sériu vlastním, pretože je dokonale úžasná a nečítala som ju posledný krát. Určite si dám re-reading. Ten koniec ma dostal. Naozaj ma to prekvapilo a strašne. Naozaj som mala slzy v očiach a nehoráznu hrče v hrdle, keď som to dočítala. Hrdinovia podstúpili obetu a skúšku lásky a priateľstva. Koniec tejto knihy ma postavil zo stoličky. Tak dokonale vyjadrené pocity. Autorka je úžasná. Mnoho vecí som pochopila, či už pri Miji, Mariotovi alebo Adriane a Metojovi. Vysvetlili sa ďalšie veci a boli naozaj prekvapujúce. Ale Grigo si to u mňa absolútne veľmi pokašlal, pretože je to taký hrozný človek, že taký ani neexistuje. Ako jediná jedna kniha dokáže toho toľko pokaziť. Ten koniec bol naozaj strašne smutný a nikto by to nečakal. Absolútne nikto. Tak veľmi mi to bolo ľúto. Autorka má veľký talent a veľmi rada si prečítam ďalšie knihy od nej ak nejaké vyjdú. Dúfam, že ešte niečo napíše a bude to takéto dokonalé. Táto séria sa zaradila medzi moje obľúbené. Odporúčam ju každému jednému čitateľovi pretože je to dokonalé. Knihe znovu dávam 5/5.




1 komentár:

  1. Toto je jedna z dvoch kníh, ktoré ma kedy rozplakali, ale je úplne super. Páčila sa mi z celej série najviac asi aj práve preto.

    OdpovedaťOdstrániť