nedeľa, 13. októbra 2013

Liebster Award Tag

Ahojte! Áno som to zasa ja :D Ako vidíte, už pár dní sú na blogoch tagy s názvom Liebster Award. Neviem kto ho vymyslel, ale bola som nominovaná Katy Chan takže som sa rozhodla sa zapojiť. Tak dúfam, že sa vám moje odpovede budú páčiť. A nominujem všetkých, ktorí nominovaní ešte neboli.

Pravidlá:
  • Povedzte o sebe 10 vecí. 
  • Odpovedzte na 10 otázok blogerky, ktorá vás nominovala. 
  • Vymyslite 10 otázok pre tých, ktorých budete nominovať. 
  • Nominujte 5 blogerov, ktorí majú menej než 200 pravidelných čítateľov.
  • Informujte blogerov o tom, že ste ich nominovali.

10 faktov o mne: 
1. Som závislá na Harrym Potterovi. 
2. Bojím sa pavúkov. 
3. Neznášam ekonomiku. 
4. Väčšina mojich prečítaných kníh sú fantasy. 
5. Knihy požičiam len ľudom, o ktorých viem, že ich nezničia.
6. Som prehnane úprimná.
7. Nenosím sukne ani šaty.
8. Milujem tenisky a nič iné si nedokážem obuť.
9. Milujem Horalky.
10. Bola som šikanovaná.

Otázky od Katy: 
1. Jak jsi se stala "vášnivou" čtenářkou? 
Už v prvom ročníku základnej školy som čítala, ale boli to len rozprávky pre deti o princeznách a Macko Pú a podobne. Niekedy medzi 2-3 ročníkom mi moja krsná požičala Harryho Pottera a tak som ho začala čítať. Samozrejme HP ma nehorázne bavil a tak mi požičala aj ostatné časti až po Fénixov rád a prečítala som ich. Posledné dve časti mi naši kúpili na narodeniny a tie som tiež zhltla. No a potom ma to proste chytilo. Síce mám veľmi malú skromnú knihovničku, ale som na ňu pyšná, keďže takmer všetky knihy som mala požičiavané.
2. Kdyby ses směla setkat s jedním autorem, který by to byl? 
Tak toto je ťažká otázka, keďže je mnoho úžasných autorov. Určite by som chcela  stretnúť Ricka Riordana, Rowlingovú, Georga R.R. Martina, J.R.R. Tolkiena....Tých je proste mnoho a vybrať by som si naozaj nevedela. Keďže mám možnosť vybrať jedného tak si vyberiem J.K. Rowlingovú, pretože je absolútne úžasná a ja by som jej povedala toľko chvály na HP, ako ešte nikdy nepočula. Ale ako hovorím, naozaj by som ich rada stretla všetkých.
3. Když čteš, posloucháš u toho hudbu, nebo tě to ruší? Pokud ano, co? 
Keď čítam, tak čítam určite bez hudby, pretože ma to nenormálne veľmi ruší. Buď čítam alebo počúvam. Tiež mi lezie na nervy, aj keď môj brat pozerá televízor a ja čítam. Nemôžem sa na tú knihu tak sústrediť, keď mi napr. hrá hudba, pretože by som si pritom spievala a rozmýšľala aj nad textom pesničky a z toho by som potom nič nemala.
4. Když si naštvaná, jak si nejlépe vybiješ zlost? 
Toto je ťažká otázka, pretože mňa takmer nič nenaštve. Ja som človek, ktorému je takmer všetko jedno. Ale keď sa stane niečo čo ma naštve, tak si musím pustiť hudbu a pomocou tej sa ukľudniť. Vtedy knihu do ruky neberiem, pretože by asi skončila niekde na zemi na dve časti. Neriskujem to.
5. Kterou nejlepší knížku jsi za poslední rok četla a klidně by sis jí přečetla znova? 
Nad touto otázkou som sa naozaj musela zamyslieť, pretože za posledný rok som čítala naozaj veľa dobrých kníh a kľudne by som si dala re-reading. No dobre teda, ak sa sem ráta aj séria, tak za posledný rok sú to určite Mariotovi dediči. Tí boli absolútne úžasní a kľudne by som si to prečítala znovu. A určite chce Katy vedieť aj samotnú knihu. Samotná kniha, ktorú som za tento rok čítala je Anna krví oděná. V recenzíí mnoho z vás videlo, že som hovorila, že je to úžasná duchárčina a že si ju určite prečítam znovu.
6. U které knížky jsi naposledy brečela? 
Ja som bezcitná, ja pri knihách neplačem. Takže neplakala som pri žiadnej, ale absolútne mi bolo ľúto a mala som slzy v očiach a hrču v hrdle pri Mariotových dedičoch 4: Prekliatie. Ako som písala v recenzii, tá kniha skončila veľmi veľmi smutne a bolo mi do plaču. Takže tak.
7. Kdyby se měla zfilmovat kterákoliv kniha (klidně i už zfilmovaná), v které z nich bys chtěla hrát a koho? 
Určite by som si chcela zahrať v Harrym Potterovi, pretože je to proste úžasný film aj knihy. A rada by som si zahrala Lunu Lovegoodovú, pretože ona je úžasná. Mám veľmi rada ľudí, ktorí sú iní a sú takí optimisti, ako práve Luna. Netrápi ju, čo si o nej myslia ostatní, proste robí to, čo uzná za vhodné aj keď by ju ostatní vysmiali.
8. Je nějaký citát či motto, kterým se řídíš? 
Zaujímavá otázka. Áno je. Dokonca až dva. "Dôveruj,ale preveruj." Prečo práve ním? Pretože ma mnoho ľudí sklamalo a boli to ľudia, ktorým som verila a na ktorých mi veľmi záležalo. Odvtedy už ľuďom, dá sa povedať, že neverím. Mám len vybraný kruh, o ktorých viem, že by za mňa ako sa hovorí "dali ruku do ohňa", ale predsa si dávam pozor, aby ma zase nesklamali a nepodrazili. A druhé: "Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva." Naučila som sa správať sa k ľuďom tak, ako sa správali/správajú oni ku mne, aby vedeli aké hrozné to je a ako sa cítim. A naozaj to pri niektorých pomáha.
9. Kdyby ses směla vrátit do minulosti, kamkoliv, kam by to bylo? A proč? 
Vrátiť do minulosti? Tak to by som vážne chcela a nie raz, aby som napravila všetky chyby. Kam by som  sa vrátila? Asi na začiatok, keď som si začala hľadať priateľov, aby som nebola naivná a neverila im. Keby som mohla spravila by som mnoho iných rozhodnutí, ako som spravila a asi by som aj vyškrtla pár ľudí, ktorých som kedysi nazývala priateľmi.
10. A poslední filosofická otázka, co bylo dřív, slepice nebo vejce? 
No nie som filozof, ale myslím si, že vajce, pretože z neho sa musela narodiť sliepka. Lenže otázka zas je, kde sa vzala prvá sliepka? No neviem. :D Som za vajce. :D
Otázky pre mnou nominovaných (všetkých, ktorí tento tag ešte nerobili): 
1. Aká je tvoja obľúbená kniha? Prečo?
2. Koľko kníh v priemere prečítaš za rok?
3. Prečo si začal/a blogovať a čo ťa k tomu naviedlo?
4. Ktoré mesto na svete (môžeš len jedno) by si navštívil/a, keby ti dajú zadarmo cestu?
5. Čítaš len české/slovenské knihy, alebo aj knihy v inom jazyku?
6. Stravuješ sa len zdravo, alebo nedbáš na to a ješ čo ti chutí?
7. Sleduješ nejaké seriály? Ak áno, aké?
8. Čítaš len vybraný jeden žáner, alebo prečítaš čokoľvek, čo ťa baví?
9. Koľko strán mala najhrubšia kniha, ktorú si prečítal/a?
10. Máš radšej leto, alebo zimu?  Prečo?
Veľmi pekne ďakujem Katy, že ma nominovala a dúfam, že sa aj vy ostatní, ktorí ešte neboli, zapojíte. :))

3 komentáre:

  1. Ja tiež neznášam ekonomiku a pavúkov! 8D
    V HP by som chcela hrať Bellatrix! ach bože, vedela by som byť podobne zvrátená ako Helena Bonhan Carter, ona je úžasná! 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenu aj Bellu nehorázne milujem, ale hrať by som Bellu nedokázala, pretože na ňu nikto nemá. :D Helena je proste Helena a len ona dokáže zahrať samotnú Bellu, jej krutosť a ten jej šialený smiech, ktorý je úžasný :D

      Odstrániť
  2. Jsem vážně ráda, že ses zapojila ;) Vážně nebrečíš u knih? O.o Jak to děláš? :D Já bulim pro změnu u všeho!
    A normálně, v nejakych bodech bych si ba to odpověděla úplně stejně! :D Taky bych ráda hrala Lenku... nebo Pansy, chtěla bych zkusit někoho takového... :3

    OdpovedaťOdstrániť