pondelok 28. októbra 2013

Dom smrti



Autor: Ulrike Rylance
Originálny názov: Villa des Schweigens
Počet strán: 164
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2013

Nina je obyčajné dievča, ktoré ide na brigádu. Lenže sa tu vyskytne menší problém. Nemá kde bývať. U tety Franzisky by sa musela starať o jej otravné deti a tak si prenajme izbu v jednej starej vile. Býva tu partia mladých ľudí, ktorí majú svoje temné tajomstvá a Nina o nich nič nevie.

V jej izbe sa začnú diať čudné veci. Majú to na svedomí duchovia, alebo niekto z jej spolubývajúcich? Nina netuší. Všetci sú zatajení a ticho a vôbec sa s Ninou nebavia. Čo sa im stalo? Taja pred ňou niečo? Vyvrcholenie bude, keď zomrie priateľka jedného Nininho spolubývajúceho. Ako sa to stalo? Kto ju zabil? Alebo to bola samovražda? Bude páchateľ ďalej zabíjať, alebo ho odhalia hneď na prvý krát? Kto je najviac podozrivý? Na koho si treba dávať pozor?

Nina bola taká naivná! Takmer ako Kira z Ľadových očí. Je to možné? Môže niekoho hlavná hrdinka tak nehorázne štvať? Tak naivne verila tým dievčatám! Ale musím uznať, že bola aj pozorná a mala dobré postrehy. Ale ako som povedala bola nemožná. Claire mi pripadala tak trochu namyslená, takže som ju tiež nemusela. Lauren tú som mala z tých dievčat asi najradšej. A chalani tí boli všetci  celkom v pohode až na tú divnosť. To ma tiež štvalo.

Na túto knihu som sa tešila ešte pred tým, ako vyšla. Ale zasa som sa sklamala. Nie, že by nebola dobrá, ale proste bola tak celkovo, dá sa povedať, že nudná. Nič moc pre mňa. Všetko sa to rozbehlo asi na tej 90 strane, no aj tak ma to nepochytilo. Veľmi ma zaujala názvom a myslela som si, že to bude niečo záhadné, temné, krvilačné a budú tam vraždy (nie jedna vražda) a podobne. Už od začiatku som mala typ na páchateľa a typovala som dobre. Nasvedčovalo tomu veľmi veľa aspoň z môjho pohľadu.

Ale aj tak. Som veľmi rada, že túto "sériu" vlastním, pretože majú celkom pekné obálky a v tej poličke vyzerajú veľmi pekne. Niekde som čítala, že týchto kníh bude asi 9. Nie som si tým úplne istá, ale chcela by som ich mať všetky. Kniha si zaslúži 3/5. Predsa len bola lepšia od Ľadových očí, ale zas na Slzy anjela nemá.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára