streda, 11. septembra 2013

Prímerie



Autor: Amanda Hockingová
Originálny názov: Torn
Počet strán: 335
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Anotácia:
Keď sa Wendy Everlyová dozvedela pravdu - že je podhodenec, dieťa, ktoré príslušníci mocného trolského kmeňa Trylovia vymenili hneď po narodení - uvedomila si, že jej život už nikdy nebude taký ako predtým. Navyše vôbec netušila, aké úzke väzby ju spájajú s nepriateľskými Vitrami, ktorí sa nezastavia pred ničím, aby ju získali. Nádej ochrániť Trylov pred hrozbou vojny má iba vtedy, ak ovládne svoje schopnosti a vydá sa za rovnako mocného príslušníka najvyššej šľachty. To však znamená definitívne sa vzdať zakázaného vzťahu s Finnom, svojím príťažlivým osobným strážcom, a zabudnúť na princa Vitrov Lokiho, ktorý ju čoraz väčšmi opantáva. Wendy sa musí rozhodnúť medzi volaním srdca a zodpovednosťou voči ľudu, medzi láskou a povinnosťou. Ak si vyberie zle, môže stratiť všetko a všetkých.....

Obálka:
Obálka je úžasná. Páči sa mi najviac z celej série. Je úžasne zladená a vzhľadom na to, že milujem modrú farbu, tak sa mi veľmi páči.

Postavy:
Wendy- O nej nemám čo povedať. Vyjadrila som sa na ňu už pri Dedičke, ale predsa len. Robila mi nervy s tým, ako sa nechávala manipulovať Elorou a Aurorou. Ale potom ma potešila, ako vyskočila na Auroru.
Finn- Stále ho milujem, ale aj on mi v tomto diely robil nervy. To ako neustále Wendy ignoroval, vyhováral sa, že to robí pre ňu a ignoroval ju. Vtedy som ho nenávidela, no zároveň aj milovala. Potešil ma tým, čo vtedy spravil a povedal v knižnici.
Tove- Jeho som si v tomto diely obľúbila oveľa viac ako v minulom. Tu mi pripadal taký odvážnejší, neviem čím to bolo.
Elora- Ona ma prekvapila najviac zo všetkých. Konečne sa Wendy dočkala pravdy. Konečne sa Elora začala správať aspoň minimálne ako matka. Bolo mi jej ľúto, keď ochorela.
Loki- V Dedičke sa objavil asi len raz, ale tu bol stále a páčilo sa mi to. Jeho som si tiež veľmi obľúbila. Ale na konci mi ho bolo ľúto, ale dosť som sa nasmiala na tom, ako odvrával kráľovi.
Sara- Ona je záporáčka, ale Sara mi je absolútne sympatická. Je citlivá, milá a starostlivá. Ako matka by bola úžasnou matkou a tiež ma teší, ako sa správala k Lokimu.

Môj názor:
Veľmi rada som sa vrátila k príbehu Wendy a Finna. Od začiatku po koniec som sa ani raz pri knihe nenudila. Síce som ju čítala pomalšie, ale nie preto, že by ma nudila. Bolo to preto, lebo mám školu. Som v nej do 15:30 a potom kým sa doma naučím, tak je večer a ja mám minimum času. Takže tak. Kniha sa mi čítala veľmi ľahko a rýchlo. Obracala som stránky a ani som nepostrehla, že som skončila. Milujem Amandine krátke a jednoduché opisy. Mnohí autori majú zdĺhavé a nudné opisy, pričom sa mi potom celá kniha zdá nudná. Amanda má opisy absolútne jednoduché, pričom čitateľ sa vie stotožniť s prostredím. V príbehu bolo však plno prekvapení. Veľmi dobre sa mi čítala scéna s Wendy a Lokim v tej záhrade, no a potom tiež scéna s Finnom v knižnici. Len škoda, že tam prišiel Thomas. :D Obľúbila som si Finnovu sestru Ember, ale jeho matka mi bola absolútne nesympatická. Kvôli Elore neznášala aj Wendy? A je ona normálna? Prekvapilo ma však, čo sa Wendy dozvedela od Orena. To mi naozaj vyrazilo dych. No a potom, keď jej Finn povedal pravdu o Tovem, to ma tiež dosť prekvapilo. Najhoršia bola Finnova ignorácia a nezáujem. Keď ju raz milujem, tak s ňou asi som čo najviac nie? No nič. Amanda má príbeh úžasne premyslený. Veľmi rada som tieto knihy čítala. Tejto knihe dávam hodnotenie 5/5, pretože si to naozaj zaslúži. Už len prehovoriť mamku aby mi kúpila Boj o trón. :D


2 komentáre:

  1. Táto časť sa mi páčila viac ako 1. diel, som zvedavá na koniec, obálky aj námet to má úplne super 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mňa veľmi zaujíma koniec :D Som najviac zvedavá či bude s Finnom, Lokim alebo Tovem :D

      Odstrániť