pondelok, 30. septembra 2013

Mariotovi dediči 3: Odhalenie


Autor: Marja Holecyová
Originálny názov: Mariotovi dediči (slovenská tvorba)
Počet strán: 366
Vydavateľstvo:  Fragment
Rok vydania: 2011

Anotácia: 
Keď Mija na konci druhej časti série Mariotovi dediči odchádzala z Magradu, uvedomila si, že s Miseagom stoja ešte len na začiatku cesty. Proti vlastnej vôli pomohla Mariotovi stať sa neporaziteľným, hrozí vypuknutie vojny a dediči teraz letia s priateľmi do Polisu, aby to oznámili Hlave spoločenstva. Netušia však, že aj Henrich Arabes má pre nich novinky, ktoré výrazne zasiahnu do ich životov. Ako prijmú obávaných dedičov v novej škole? Kto je záhadná prenasledovateľka, čo ich neustále pozoruje? A prečo sa ich niekto pokúša napadnúť? Dedičov čakajú nové dobrodružstvá v Čiernej more, na Maškarách či vo Vodnom zámočku. Podarí sa im opäť vyviaznuť so zdravou kožou? A dokážu sa vyrovnať s problémami, ktoré doteraz nepoznali? Lebo Mija a Miseag zisťujú, že napriek svojej veľkej moci zostávajú v jednej oblasti úplne bezmocní...

Obálka: 
Obálka je zase so situácie v knihy a páči sa mi tá modrá farba. :D

Postavy: 
Mija- V tejto časti bola Mija  zase o niečo odvážnejšia, ale za to veľmi hlúpa a naivná, no svojou tvrdohlavosťou zase získala čo chcela. No a na konci mi jej bolo veľmi ľúto.
Miseag- On je proste jedným slovom dokonalosť. V tejto časti ma však dosť sklamal v niektorých smeroch, hlavne za to, čo spravil Miji (tí ktorí čítali pochopia :D). Stále je však úžasný.
Henrich Arabes- On je taký pohoďák, ale keď sa naštve, tak je to čístý Metoj. A liezol mi na nervy, keď bol naštvaný. :D
Ivan- On tiež ukázal svoju naštvanú, ale zároveň starostlivú stránku. Tohto človeka veľmi obdivujem, hlavne kvôli udalostiam na konci.
Geka- Na tomto dievčati mi bolo niečo strašne divné a bola mi strašne nesympatická. Nemám ju rada. A tá jej podlízavosť mi strašne liezla na nervy. Priala som jej to, čo sa na konci stalo.
Grigorias Zka- On sa zase ukázal, aký je to idiot. Ja ho tak nenávidím, až to bolí. Stále rovnako bezcitný a zákerný. Jemu je jedno, že by zabil 15 ročné dieťa. Proste tu ide len o neho a nezaujíma ho, koľko obetí padne.
Metoj- Pri ňom som otvárala ústa a to doslova. Taká zmena z toho starého mrzáka je naozaj super.
Dida- Ona bola tiež tá, ktorá mi bola nesympatická. Pripadal mi príliš namyslená a veľmi sa nad všetkých povyšovala a hlavne nad Adriu.
Natriga- Toto dievča som si strašne obľúbila. Miji a Miseagovi vo všetkom vždy pomohla a nedávala im za vinu smrť jej otca. Ona je jedna z mojich obľúbených postáv.

Môj názor: 
V tejto časti sa toho naozaj stalo veľmi veľa a veľa vecí to aj vysvetlilo. Polis aj Vodný zámoček boli veľmi krásne miesta a páčili sa mi scény v nich. Marioto ma svojím správaním na začiatku naozaj veľmi príjemne prekvapil. Mija sa dozvedela niečo viac o Ivanovi a jeho rodine, a to bola tiež jedna z vecí, ktorá prekvapila mňa aj Miju :D. Tiež ma prekvapila Mariotova minulosť. Miseag ma dostával do kolien z jeho správaním a nehorázne ma naštval, keď spravil niečo, čo absolútne nemal (teda podľa mňa to nemal robiť :D). Naozaj bol veľmi zažratý do moci a neuvedomoval si, čo všetko môže napáchať. Vtipné mi prišli tie Peteho odborné rady, ktoré rozdával chudákovi Bartovi. Pri tom som sa celkom smiala. V knihe bolo veľmi veľa napätia a všimla som si, že autorka veľmi rada ukončuje kapitoly tak, že nechá čitateľa v napätí až kým nezačne čítať ďalšiu. Nie je to tak stále ale pár krát som na to narazila. Čo sa týka príbehu, tak bol úžasný. Autorkin štýl písanie sa veľmi dobre číta (opakujem to už tretí krát, ale vynechať to proste nemôžem :D). Autorka to má všetko premyslené a neviem, ako dokázala napísať 4 knihy, ja by som to proste nedokázala. Kniha sa číta veľmi ľahko a veľmi jednoducho sa dá vžiť do jednotlivých situácií, ktoré hrdinovia prežívajú. Knihu som zhltla za necelé 2 dni, čomu sa aj ja sama čudujem. Ten koniec bol trochu smutný či už pre Miju, Miseaga alebo pre niekoho iného. Ale tiež bol aj šťastný pretože sa stalo to, načo som už od začiatku čakala. Konečne som sa dočkala. Som veľmi zvedavá na 4. časť, pretože naozaj sa nedá predvídať, čo sa tam stane, alebo ako Mijin a Miseagov príbeh skončí. Autorka dokáže prekvapiť. Knihu odporúčam každému jednému človiečikovi, ktorý číta túto recenziu. Aj tým čo ju nečítajú. Ak chcete ďalší príbeh o čarodejníkoch, tak určite siahnite po tejto sérii. Stojí to za to. Knihe dávam zaslúžených 5/5 hviezdičiek (v mojom prípade vločiek :D).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára