piatok, 27. septembra 2013

Mariotovi dediči 2: Blúdenie


Autor: Marja Holecyová
Originálny názov: Mariotovi dediči 2 (slovenská tvorba)
Počet strán: 349
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2010

Anotácia: 
Veštba, ktorá zmenila život Mariotových dedičov, sa začína napĺňať. Mija a Miseag stoja pred súdom za to, že vnikli so tajnej Komory ľubietovského čarodejníckeho klanu. Súd však preruší nečakaná udalosť, ktorá dedičov zavedie na ďalšiu dobrodružnú cestu. V tajomných lesoch musia čeliť novým nebezpečenstvám - útokom orlajov aj vodných ľudí - až sa napokon dostanú do legendárnej Maettregie. Pomôže to Miji lepšie pochopiť jej poslanie v čarodejnom svete? Odhalí Miseag pomocou Knihy odpovedí a dosiahne jej pomocou to, po čom túži? Podarí sa tým dvom napokon v bezpečí vrátiť do svojich klanov? A akú úlohu v tom všetkom zohrá obávaný Marioto?

Obálka: 
O obálkach celej série som sa už vyjadrila v minulej recenzíí, ale tu je vyobrazená aj situácia z knihy.

Postavy: 
Mija- Je úžasná, len niekedy trochu viac výbušná a provokačná. A tiež nedôverčivá, ale to je veľmi dobrá vlastnosť a jej sa to aj vyplatí.
Miseag- Tak jeho som si v tejto časti zamilovala ešte viac ako v predchádzajúcej. Síce bol stále rovnako tvrdohlavý a chladný, ale predsa len sa na ňom niečo zmenilo. A tí čo to čítali vedia čo :D
Naglius a jeho rodina- Neviem si pomôcť ale oni mi prišli všetci hrozne divný. Neverila som tomu, že celá ríša Maettregov je taká mierumilovná, ako o sebe tvrdili. Natriga mi prišla tak trochu zrelá na psychiatriu, Naglius zase klamár a Ferga moc zatajená, alebo ako to povedať. :D A Norglius ten mi bol hneď nesympatický, vedela som, že ja na ňom niečo veľmi divné.
Galea- Je to chúďa žena, čo vytrpela, no podľa mňa si to tak trochu aj zaslúžila. Veď sama chcela oklamať vlastného syna. Keď sa obetovala pri bojí, tak som ju začala brať lepšie, pretože jej čin bol naozaj veľmi veľký a mali by jej byť vďační.
Grigorias- Tohto chlapa neznášam už pri pomyslení na jeho meno. Hrozný, hrozný, hrozný. Byť Miseagom tak ho vtedy v lese zabijem. Veď on nemá v sebe kúsok citu preboha! Veď vyvraždil pomaly celý klan a je mu to jedno.
Marioto- Tu sa Marioto objavil hlavne na konci. Zo začiatku mi prišiel ako starostlivý otec a milý človek, že im dal na výber, ale potom, keď začal vydierať tak ma naštval. To nie je otec, že nechá svoju dcéru takmer zomrieť.

Môj názor: 
Znovu som sa veľmi rada ponorila do sveta Miji a Miseaga. Autorka vytvorila čarodejnícky svet a to len tu na našom Slovensku, čo je úžasné. V tejto časti toho dediči naozaj veľa prežili a divím sa, že to ešte zvládli. Putovanie lesmi, nie je vážne jednoduché, ešte aj s tým čo mali. Tešilo ma, že sa oni dvaja uzmierili a boli aspoň priatelia. Keď prišli do Maettregie, tak som vedela, že na tom meste bude niečo divné, veľmi divné. Ako sa k nim fantasticky správal starešina bolo až príliš prehnané. Ľud mieru? Nie je šanca. Vedela som, že za tým niečo bude. A možno aj bolo. Mija bola až príliš nedôverčivá, no niekedy sa jej to nevypláca. Miseag ten bol zas až príliš dôverčivý. Už som si myslela, že odsúhlasí  ponuku a to by ma asi kleplo. V Magrade bolo asi najviac akcie a Mija bola naozaj odvážnejšia a statočnejšia ako v minulej časti. Na Miju som bola neuveriteľne hrdá, keď podstúpila takú obetu. A čo bolo najlepšie? Že Miseag sa už prestal správať ako namyslený idiot a bol priateľskejší a proste celkovo starostlivejší. Táto kniha je napínavejšia a z ruky sa odložiť vôbec nedá aj keď ja som ju odložila, ale len pre nedostatok času. Naozaj som pri každej stránke čakala čo bude ďalej a listovala a listovala, keď kniha zrazu skončila. Mija podstúpila veľkú obetu a Miseag tiež. Spoznal to, po čom túži a v zápätí to aj hneď stratil, len kvôli krutosti toho idiota Grigoriasa. Páčilo sa mi, keď Mija začala klásť podmienky Mariotovi. Ostatní by sa len schovali a prikyvovali a ona si v pohode začne klásť aj podmienky. Magrad bol na pohľad vonkajšieho mesta veľmi pekný, ale v zemi a celách vyzeral hrozne strašidelne. V tejto časti bolo plno odvahy, skutočného priateľstva, obety a materinskej lásky. Slabšie povahy by sa pri tejto časti rozplakali, ale ako mne všetci hovoria, že som bezcitná, tak som. Rozplačú ma len naozaj vážne veci. Knihe dávam (nečakane) 5/5 a vrelo ju odporúčam milovníkom fantasy a akcie.


2 komentáre:

  1. Milujem túto knihu, vlastne celú sériu. Ale to som už písala nie? Teraz ti píšem kvôli niečomu inému. V recenzii máš obrovský počet spojlerov, na to si musíš dávať pozor. Niekedy je strašne ťažké nevykvákať všetko, ale treba sa snažiť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, ďakujem za radu. Pokúsim sa to napraviť. :))

      Odstrániť