štvrtok, 5. septembra 2013

Dedička




Autor: Amanda Hockingová
Originálny názov: Switched
Počet strán: 311
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Anotácia:
Keď mala Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. O jedenásť rokov Wendy zistí, že mama možno mala pravdu. Nie je tá, za koho sa považovala, a celý život sa jej rozpadá - a to všetko spôsobil Finn Holmes.
Finn je tajomný chlapec, ktorý ju ustavične sleduje. Po každom stretnutí s ním je Wendy vykoľajená, a nesúvisí to iba s jeho príťažlivosťou, ktorú si nechce pripustiť. Onedlho sa však Wendy dozvie pravdu o svojom pôvode: je podhodenec. Hneď po narodení ju vymenili za iné dieťa a Finn ju prišiel odviesť do jej skutočného domova - do kráľovstva Trylov hlboko v horách. Wendy sa vyberie na cestu do čarovného sveta, o existencii ktorého ani netušila. Je krásny i desivý zároveň a Wendy sa preň musí vzdať starého života a vyrovnať sa s tým, čo ju čaká.

Obálka: 
Obálka sa mi nehorázne páči. Ona je jeden z dôvodov, prečo som si ju kúpila. Celá séria ma obálky úžasné.

Postavy: 
Wendy- Ju som mala veľmi rada. Ale neviem prečo sa nechcela sama sebe priznať, že miluje Finna. Veď na tom nie je nič zlé. Ona bola tiež taká nespoločenská alebo osamotená.
Finn- Tak to je hrdina. Predstavovala som si ho, ako úžasne pekného chalana. Bol statočný, keď chránil Wendy a celé kráľov
stvo.
Tove- S ním tiež nemám žiadny problém, pretože si myslím, že o Wendy vôbec nestojí.
Willa- Ako vždy aj ona bola ako vedľajšia postava úžasná. Dá sa povedať, že najlepšia priateľka Wendy. Hneď na začiatku mi bola absolútne sympatická.
Rhys a Rhiannon- Túto dvojku tiež milujem. Oni dvaja boli proste úžasný.
Maggie a Matt- Oni boli v pohode, len Matt ma štval s tou jeho neustálou starostlivosťou o Wendy. Preboha veď jej musí dať nejakú slobodu nie?
Kim- Objavovala sa tam minimálne, ale ja som ju neznášala. Čistá psychopatka.
Elora- To nie je matka sakra! Nemohla som ju vystáť! Taká chladná a krutá! Keby sa ku mne tak mama správa tak radšej odídem z domu. A to jej „to princezná nerobí“ mi liezlo na nervy.
Aurora- Ďalšia krava do zbierky. Tiež tak trafená. Veľmi namyslená a myslí si, že je nadriadená. Hrôza!
Loki- Zo začiatku mi bol nesympatický, ale keď som sa dozvedela, čo urobil, celkom som si ho obľúbila a to sa tam objavil len pár krát.

Môj názor: 

Skôr ako ma sprdnete, tak vám vysvetlím, prečo mi to tak dlho trvalo. Ako iste viete, 5 dní som bola mimo a bola som na chate, no ale tam som čítala minimálne, absolútne som nemala čas. A potom som v nedeľu prišla domov a v pondelok už začala škola. A ja som poobede nestíhala, lebo som sakra lenivá. Neznášam sa. No dobre a teraz ku knihe. Od začiatku až po koniec ma príbeh nehorázne bavil. Wendy som si hneď obľúbila a bola som rada, že s ňou môžem spoznávať Trylské kráľovstvo a celé mesto. Hneď ako sa objavil Finn, tak som si pomyslela, že aha to bude princ na bielom koni :D. Hneval ma Matt jeho správaním. Pripadal mi ako nejaká starostlivá mamička 8 ročného dieťatka, pritom Wendy mala 17 a hádam je to jej vec s kým sa stýka a baví. A bola dosť naivná. Ja by som Finnovi neuverila, že som nejaká princezná. Veď to je úplne na hlavu. Ďalej mi liezla na nervy Aurora, ktorá sa nad všetkých povyšovala. Elora mi na nervy tiež liezla, ale z inej stránky. Nikdy som si nemyslela, že trolovia budú vyzerať ako ľudia. Pod pojmom trol som si vždy predstavovala veľkého, ozrutného, zeleného príšeráka. :D Vždy som trola opisovala, ako toho z Harryho Pottera a nie ľudí s trochu zelenkavou pleťou. Príbeh bol úžasne napísaný, Amanda mala naozaj fantastický nápad. Spravila ďalší fantasy svet. Jej štýl písania mi úžasne sadol a dokonca aj preklad bol dobrý. Je to taká fantasy oddychovka, ktorá sa číta ľahko a rýchlo. Rada si prečítam aj iné jej knihy ako Trylskú trilógiu. Dúfam, že nejaké budú. Knihe dávam 5/5. Ona si to naozaj zaslúži. Ani v jednej časti príbehu som sa nenudila. Idem na Prímerie. 


1 komentár:

  1. Ten svet je veľmi zaujímavý, veľmi "kráľovsky" blbý systém tam je 8D ale má to iskru.

    OdpovedaťOdstrániť