streda, 7. augusta 2013

Zrodení pre smrť



Autor: Gemma Malley
Originálny názov: The Declaration
Počet strán: 264
Rok vydania: 2013
Vydavateľ: Fragment

Anotácia: 
Veľká Británia, rok 2140.
Život na zemi sa od základov zmenil. Ľudská civilizácia už nie je ohrozená smrteľnými chorobami, na ktoré veda objavila lieky. Nesmrteľnosť však prináša i mnohé riziká - najväčším z nich je preľudnenie. Preto bola prijatá deklarácia - každý obyvateľ môže mať len jedno dieťa. Kto zákony poruší, bude potrestaný. Pätnásťročná Anna sa narodila rodičom, ktorí mali dve deti. Teraz je označená za "Nadbytočnú". Aký život ju čaká? Dokáže sa vyrovnať so svojím osudom vydedenca?

Obálka: 
Obálka na mňa spravila zvláštny dojem. Pochopila som to tak, že dievča na nej bude Anna a do okolia dali mesto, akože Anna vstupuje do nového sveta. Táto obálka sa mi páči oveľa viac, ako obálka Nadbytočných. Je to tá istá kniha, len iný názov a iná obálka. Ale ako hovorím, táto Zrodených pre smrť je omnoho krajšia.



Môj názor: 
Túto knihu kupovala sesternica, takže ja ju nevlastním a hneď ako ju priniesla, zobrala som jej ju a pustila sa do čítania. Dej bol pre mňa zaujímavý od začiatku, takže problém nebol. Ten krutý svet ma absolútne dostal. Kvôli liekom na nesmrteľnosť ľudom zakázali mať deti. Dobre, predstavme si, že by sa to stalo. Prepána veď po svete by sa neprechádzali ľudia, ale napoly mŕtvi dôchodcovia, ktorí si zvolili nesmrteľnosť. Viete aké kruté by to bolo? Ísť po ulici a všade naokolo len starí ľudia, ktorí sú radi, že sa udržia na nohách. Určite by som si radšej vybrala mať deti a zomrieť. Kniha bola nehorázne zaujímavá a ten koniec ma prekvapil. Naozaj som to nečakala. Teraz trochu k postavám. Čo ma hnevalo, bola pani Pincentová, ktorá každému len dávala pokyny a trestala. A to, čo Anne vtĺkala do hlavy, tak to mi robilo nervy. Keď do deja vstúpil Peter, tak jeho som si hneď obľúbila. Porušovanie pravidiel je proste super. Bol odhodlaný Annu zachrániť, aj keby jeho zabijú. A Anna? Dostávala ma jej naivita. Chúďatko naivne verila Pincentovej, ako je zbytočná a ako sú vlastne všetci zbytoční. Ako by ich mohla všetkých zabiť a nič by sa nestalo. Proste krútila som nad tým hlavou. Ďalšia vec, čím ma Anna dostávala, bolo to, ako sa stále sťažovala denníku, vylievala si srdce a písala o tom, ako by tu vôbec nemala byť, alebo ako porušuje pravidlá tým, že píše do denníku. To mi tiež robilo nehorázne nervy. Tak prečo neujde? Prečo stále poslúcha tú starú bosorku? Dobré otázky, na ktoré existuje jediná odpoveď. Naivita a strach. Anna by sama utiecť nedokázala. Neodhodlala by sa na to. Mala by výčitky, že porušila pravidlá. Peter ju proste musel donútiť. A konečné hodnotenie? Kniha sa mi páčila a neľutujem, že som ju čítala (dokonca zaujala aj môjho tatka:D). Samozrejme, nebude patriť medzi moje obľúbené knihy, ale rozhodne ju odporúčam. Dávam jej 4/5.Dúfam, že sa dočkáme prekladu aj ďalších dvoch častí.











Tak a teraz ma zabite, že som tak dlho nepísala recenzie. :D


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára