štvrtok, 22. augusta 2013

Slzy anjela




Autor: Franziska Gehm
Originálny názov: Tragen engel
Počet strán: 197
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Fragment

Anotácia:
Existuje iba deň. Minulá noc neexistuje. Na drevenom ostrovčeku pre plavcov uprostred jazera našli dobodané dievča. Nikto netuší, kto mohol šestnásťročnej Flore tak ublížiť. Polícia objaví kopu stôp, no žiadna z nich nevedie k páchateľovi. Zdá sa, že sama Flora dokonale vymazala tú príšernú noc zo svojej pamäti. Alebo hádam mlčí úmyselne?

Obálka:
Obálka sa mi páči a tentokrát aj celkom súvisí s dejom. Je pekná. Originálna sa mi tiež páči, až na toho anjela tam hore. Ten to podľa mňa kazí.



Môj názor:
Po prečítaní Ľadových očí som si myslela, že si Slzy anjela už neprečítam. Ale opak bol pravdou. Len som tak behala po Tescu a zbadala som ju. Nedalo mi to, a tak som ju hneď brala. A oplatilo sa. Čítalo sa mi to veľmi ľahko a rýchlo, dokonca som sa aj vedela vžiť do príbehu. Dej bol zaujímavý a nebol ako v predchádzajúcich dieloch, že už od začiatku máte tip na páchateľa. Nie. Tu som vôbec nevedela koho tipovať a kto by to mohol byť. Potom som zas našla tip a potom som sa zase stratila v otázke že kto to je?  Bolo tu mnoho podozrivých a každý skrýval nejaké tajomstvo a sčasti aj klamal vo výpovedi. Na konci, keď sa záhada vyriešila, tak som sa čudovala. Teraz niečo malé o postavách. Floru som nemala absolútne rada. To, že niečo zatají alebo si nebude pamätať, tak ona si myslí, že jej všetci dajú pokoj a prestanú sa vypytovať alebo čo? Na konci som už len premýšľala, či je ona normálna. Tam som ju už nenávidela. Andro mi bol zo začiatku sympatický, ale potom sa mi zhnusil. Trixi, tak tá sa mi hneď páčila a obľúbila som si ju. Patrick, tak ten mi prišiel dosť...nevyspelý? detský? Neviem to presne povedať. Ale 10 rokov milovať jedno dievča a stále si myslieť, že má šancu? Je to normálne? Hagen a Gotz, tak to bol ten stredný bod, ale Karolinu som tiež nemusela ako Floru. Mať takú matku, tak si to radšej skočím. Salzer a Masary, tak tých som mala odtiaľ asi najradšej. Príbeh bol písaný veľmi dobre, všetko spolu súviselo a autorkin štýl mi tiež sadol. Tiež tam boli pekne oddelené tie "scény" ako výsluch, pohľad Flory a pohľad vyšetrovateľov. Nebolo to všetko jedným štýlom písma napísané ako napríklad v Ľavej ruke boha. Každý ten odsek bol úplne iným štýlom, takže sa  v tom čitateľ úplne v pohode vyzná a vie, kde sa kto nachádza. Koniec ma absolútne dostal. To bol šok! Vôbec som nečakala, že to takto skončí. To by ma veru ani vo sne nenapadlo. Je to taká oddychová detektívka a veľmi ľahko a rýchlo sa číta. Tejto knihe dávam 4/5. A Dom smrti ma zaujíma najviac. Už len samotný názov je super, len aby som sa znovu nesklamala.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára