nedeľa, 11. augusta 2013

Ľavá ruka Boha



Autor: Paul Hoffman
Originálny názov: The left hand of God
Počet strán: 334
Rok vydania: 2010
Vydavateľ: Ikar

Anotácia: 
"Útulok spasiteľov na Shotoverskom zráze je jedna veľká lož. Spásy sa tam človek nedočká a o útočisku nemôže byť ani reči."
V útulku spasiteľov niet priestoru pre radosť a nádej. Väčšinu chovancov priviedli na toto skľúčujúce miesto v útlom detstve proti ich vôli. Krčia sa pod krutovládou mníchov, ktorých zverstvá a nemilosrdnosť majú jediný cieľ - slúžiť Najvyššiemu. Útulok je rozľahlá pevnosť plná spletitých chodieb nasiaknutých pachom storočí. V jednej z nich stojí chlapec a cez tmavé okno pozoruje čerstvé prírastky do tohto pozemského pekla. Má štrnásť alebo pätnásť rokov - svojím vekom is nie je istý rovnako ako ani ostatní chovanci. Dávno zabudol svoje pravé meno, teraz mu hovoria Cale. Nepamätá si nič z predchádzajúceho života a netuší, čo ho čaká...

Obálka: 
Obálka je asi jediná pekná. Zapôsobila na mňa už z prvého pohľadu. Je temná a záhadná a také ja milujem. Kiežby taký bol aj dej.

Môj názor:
Anotácia na mňa urobila úžasný dojem a na knihu som sa tešila. Ale zbytočne. Bolo to nehorázne sklamanie. To čítanie bola hrôza. Autor má zvláštny štýl písania, neviem, či sa čítala zle len mne, alebo aj viacerým. Kniha ma nebavila, nudila a tešila som sa, keď skončim. Autor tam veľmi skákal z prítomnosti do minulosti. Cale si spomenul, že ten a ten mu niečo vtedy povedal a hneď sa preniesol do toho dňa. Keby to bolo aspoň nejako oddelené, alebo kurzívou napísané, tak okey, ale ono to všetko bolo dokopy. Ja som absolútne nevedela v akej časti som, kde sa nachádzam. Liezlo mi to na nervy. Je ťažké stotožniť sa s postavami a celkovo prežívať ten dej. V iných knihách sa cítim, ako keby som na mieste, kde sa to odohráva, ako keby ja som tá hlavná postava, ale tu ma všetko rozptýlilo a všetko iné ma zaujímalo, len nie tá kniha. Z tým útulkom sa absolútne nedalo zoznámiť, keďže postavy ho veľmi rýchlo opustili. Pochopila som, že v útulku majú tvrdú výchovu, že spasitelia ich môžu kľudne aj zabiť, môžu ich trestať ako sa im zachce a čo je najhoršie, môžu zabiť aj normálne dievča a nikomu to nebude vadiť. Cale nazrel do nesprávnych dverí a zmenilo mu to život. Vtedy ma kniha bavila, no potom ma začala nudiť, potom ma zase bavila a takto sa to striedalo až do konca. Postavy neboli takmer vôbec opísané a čo je najhoršie, že postava, s ktorou sme od začiatku je opísaná až niekde pri konci. Zo začiatku bola kniha zaujímavá a mala temný dej, ale nakoniec sa to všetko zvrtlo a bolo to suché, nudné a zdĺhavé. Musela som sa donútiť, aby som ju dočítala. Nápad na príbeh bol veľmi dobrý, ale napísanie a zrealizovanie zase veľmi zlé. Zbytočne vyhodené peniaze. Hodnotenie je 1/5. Doma mám aj druhú časť, ale myslím, že tú čítať nebudem.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára