streda, 10. júla 2013

Zradný anjel



Autor: Ulrike Bliefert
Originálny názov: Lügenengel
Počet strán: 191
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Fragment

Anotácia:
Leonia žije v Berlíne, študuje na gymnáziu a spolu so svojou najlepšou kamarátkou Maike je členkou lezeckého klubu.Vášnivo rada lezie po skalách aj po umelých stenách, preto sa veľmi teší na šesť týždňov letných prázdnin, ktoré má s rodičmi, dvojročným bratom Nickym a Maike stráviť v rakúskych Alpách, v raji horolezcov. V Söldene sa zoznámi s tajomnou Sonjou, ktorá sa má počas prázdnin stať Nickyho opatrovateľkou. Maike sa však Sonja ani trochu  nepáči a od prvej chvíle sa k nej správa podozrievavo. Leonia to považuje za prehnané, netuší však, že Sonja raz a navždy zmení život celej jej rodine.....)

Obálka: 
Obálka na mňa spravila veľmi dobrý dojem. Veľmi sa mi páči. Ale nechápem čo znamená to pierko, keď sa kniha volá "Zradný anjel". Naša slovenská a česká je pekná, ale na nemecký originál samozrejme nemá. Tá je aspoň k deju knihy a je jednoduchá a originálna.





Môj názor: 
Kde začať? Kniha ma dosť zaujala. Z edície som čítala aj knihu Pod krídlami motýľa, ale Zradný anjel ma bavil viac. Kúpila som ju a nemohla som sa od nej odtrhnúť. Prečítanú som ju mala asi za 2-4 hodiny. Autorka to napísala dobre, len som niekedy nechápala tým akoby pohľadom Sonje alebo ako to povedať. A čo sa týka Leonie ako postavy, tak tá sa mi absolútne nepáčila. Bola strašne tvrdohlavá. Maike jej vravela, že je na Sonji niečo divné, ale Leonia ju ignorovala. Kvôli Leoninej tvrdohlavosti sa s Maike pohádali a to ma už fakt dostalo. Nakoniec sa ale Leo ukázala ako vynaliezavá a prišla mi sympatickejšia. Celkové hodnotenie sú 4/5. Knihu vrelo odporúčam. Dúfam, že sa páči. Mimochodom toto je moja prvá napísaná recenzia, tak to berte s rezervou.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára