streda 10. júla 2013

Meno vetra

Autor: Patrick Rothfuss
Originálny názov: The name of the wind
Séria: Príbeh Kráľovraha

Diel: prvý
Počet strán: 639
Rok vydania: 2008
Vydavateľstvo: Ikar

Anotácia: 
Volám sa Kvothe. Mená sú dôležité, pretože vám o človeku veľa prezradia. Mal som viac mien, ako si ktokoľvek zaslúži. Adem ma volal Maedre. Podľa toho, ako sa to vysloví to môže znamenaťbuď Plameň, Hrom alebo Zlomený strom. Môj prvý mentor ma volal E´lir, pretože som bol bystrý a dobre som si to uvedomoval. Moja prvá skutočná milenka ma volala Dulator, pretože sa jej páčilo, ako to slovo znie. Volali ma Shadicar, Ľahký prst a Šesť strún. Volali ma Kvothe Nekrvácajúci, Kvothe Tajomný a Kvothe Kráľovrah. Každé z týchto mien som si zaslúžil. Kúpil som si ich a ťažko za ne zaplatil. Vyrastal som však ako Kvothe. Otec mi prezradil, že to znamená "vedieť". Pravdaže, dostal som ešte množstvo iných mien. Väčšinou boli neohrabané, no iba zriedka nezaslúžené. Oslobodil som princezné od spiacich hlinených kráľov. Do tla som vypálil mesto Trebon. Strávil som noc s Felurian a neprišiel som o život ani o zdravý rozum. Keď ma vylúčili z univerzity, nemal som ani toľko rokov, v koľkých tam prijmú väčšinu študentov. Len vo svetle mesiaca som vstúpil na cesty, o ktorých sa iní báli rozprávať aj za bieleho dňa. Rozprával som sa s Bohmi, miloval som ženy a skladal piesne, pri ktorých trubadúri plakali.Možno ste o mne už počuli.

Obálka: 
Tá sa mi veľmi páči a fascinovala ma. Podľa mňa obálka výborne súvisí s dejom, jednak preto, že tí, ktorí si dobre všímajú, uvidia, že chlapec má červené vlasy ako aj Kvothe v knihe, čiže na obálke je samotný Kvothe a jednak preto, že tá obálka je tajomná a Kvothe bol tiež tajomný. Proste ja osobne milujem takéto tajomné obálky, pretože o knihe prezradia, že je napínavá a záhadná. Aspoň na mňa to tak pôsobí. 



Môj názor:
Milujúca a harmonická. Tak by som opísala Kvotheovu rodinu a kočovnú spoločnosť. Kvothe si žije úžasný život edemského Ruha. Lenže čo by to bol za príbeh, keby sa nestane niečo zlé? Samozrejme by bol o ničom. Stala sa najhoršia vec aká sa mohla stať. Kvothe prišiel o rodičov aj celú kočovnú spoločnosť. A tak sa chudák musel 4 roky pretĺkať sám, bez peňazí v Tarbeane. Mnoho vecí sa tam naučil a neprestal snívať o univerzite. Nakoniec sa tam nejako dostal a našiel priateľov. Najviac ma naštvalo prečo si s Dennou nepovedali, ako sa milujú?! A tak ďalej a tak ďalej. Nebudem vám tu predsa prezrádzať dej. Kniha je úžasne napísaná a úžasne preložená. Keď som ju kúpila, myslela som, že ju neprečítam ani za rok. Ale pohltila ma tak, že som ju mala asi za mesiac. Vidno, že si na nej dal autor záležať. Keď mám pravdu povedať, toto bola asi najlepšia kniha, akú som čítala (okrem Harryho Pottera, to je srdcovka). Nehorázne ma bavilo s Kvotheom prechádzať jeho životom a zažívať radosti a smútky s ním. Keď som knihu dočítala, bolo mi ľúto, že tak rýchlo skončila. Kniha má 6/5 (:D). Dobre robím si srandu, má 5/5. Pochvala autorovi, vydavateľstvu a prekladateľovi.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára