streda, 10. júla 2013

Strach múdreho muža













Autor: Patrick Rothfuss
Originálny názov:  The wise man´s fearSéria: Príbeh Kráľovraha
Diel: druhý
Počet strán:
  836
Rok vydania: 2012
Vydavateľ:
 Ikar

Anotácia:
Skúsil som to znova: 
Profesor Elodin prečo ma nechcete učiť menotvorbu? To je nesprávna otázka. odvetil a vylial obsah fľaše do ohniska. Keď odtiaľ vyšľahli hladné plamene, vzal zamatové rúcho a hodil ho do ohňa. Látka rýchlo vzplanula, načo nastrkal do kozuba ďalšie. Z tlejúcej kopy stúpal do komína hustý dym. Spýtaj sa inak.
Musel som mu položiť logickú otázku: 
Prečo si pálite oblečenie? Nie stále si ďaleko od správnej otázky. Zobral mi z náručia zvyšné rúcha, a aj tie vzápätí putovali do kozuba. Nato zatiahol za kovovú tyč a zatvoril komín. Do izby sa vovalili kúdoly dymu. Elodin zakašľal, ustúpil a pobavene sa obzeral. Vtom sa mi v hlave rozsvietilo. Preboha! zvolal som. Kto tu býva? Elodin spokojne prikývol. Výborne. Uznal by som ti aj Prečo nemáte kľúč od tejto izby? alebo Čo tu robíme? Vážne na mňa pozrel. Dvere sa nezamykajú bezdôvodne. Zámky odrádzajú ľudí, ktorí nemajú kľúč.

Obálka:
Ďalšia tajomne úžasná obálka. Ďalšia čo ma nadchla. Krásne znázornený Kvothe na obálke. Ten Kráľovrah. Proste úžas. Na porovnanie tu mám až dva americké originály. Ten prvý je takmer rovnaký ako pri knihe Meno vetra. Ale má svoje tajomné čaro. A tento druhý je absolútne dokonalý. Nehorázne na mňa zapôsobil.

Môj názor: 

Nečakaný darček na Vianoce. Potešil ma úplne najviac. A názor na knihu? Nemohla som sa dočkať pokračovanie Kroniky Kráľovraha. Ďalšie všetko absolútne premyslené. Autor to mal premyslené do každého detailu, úplne do bodky. Zasa ma bavilo prechádzať Kvotheho dobrodružstvom. Ale už to nebol ten starý Kvothe. Bol to dospelejší a rozumnejší Kvothe. Vydával sa na nové a nové dobrodružstvá, naučil sa privolať Meno vetra, strávil noc s Felurian, odhalil klamárov, ktorí sa vydávali za edemských Ruhov, vyvraždil celý tábor zlodejov a všetko to prežil a nestratil pritom chladnú hlavu a rozum. Spoznal nových ľudí, priateľov, bojovníkov aj nepriateľov. Dostal sa k významnému šľachticovi, mal problémy, ale zasa našiel riešenie. A čo ma prekvapilo? Určite to bol koniec a to, čo spravil Bast. Bola som z toho mladého sklamaná. Absolútne sklamaná. Ale nie všetko zlato sa bliští že. Koniec bol úplne nepredvídateľný a neviem sa dočkať tretej časti úžasnej trilógie. Kniha má u mňa 5/5. Rešpekt pre autora.
"Bol som Kvothe, kočovník, rodený edemský Ruh. Bol som Kvothe, re´lar, Elodinov študent. Bol som Kvothe, hudobník. Bol som Kvothe." 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára