utorok, 16. júla 2013

Anna krví oděná


Autor: Kendare Blake
Originálny názov: Anna dressed in blood
Počet strán: 271
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Baronet

Anotácia:
Město zavání jako kouř a věci, co v létě hnijí. Je strašidelnější, než jsem si ho představoval, existuje tu celá vrstva dějů hned pod nánosem špíny: šepot schovaný za smíchem lidí nebo pohyb, kterého byste si neměli všimnout ani koutkem oka. Většina z nich je neškodná - malá studená smutná místa nebo sténání ve tmě. Rozmazané bílé skvrnky, které se ukážou jen na Polaroidu. S těmi nemám co do činění. Někde tam venku je ale jeden duch, na němž záleží. Někde tam venku je duch, pro kterého jsem si přišel, ten, který je tak silný, že dovede zadusit dech v hrdlech živých. Zase na ni myslím. Na Annu. Annu krví oděnou. Zajímalo by mě, jaký trik zkusí. Zajímalo by mě, jestli na to půjde chytře. Bude se vznášet? Bude se smát nebo vřískat? Jak se mě pokusí zabít?

Obálka: 
Dokonalosť! Jediné slovo, ktoré k nej sedí. Keď som tú knihu uvidela na Martinuse, musela som ju proste mať. Dokonalejšiu obálku som nevidela. Temná čierna obálka. Stojí tam dievča, vlasy jej vejú vo vetre. Dievča má krvavé nohy a zo spodku šiat tá krv kvapká. Okolo nej tajomný dym a pred ňou stojí starý dom. Dievča sa volá Anna. Anna krví oděná. Absolútne dokonalá obálka.

Môj názor: 
Autorka mala výborný nápad na napísanie takéhoto príbehu. Vzhľadom na to, že milujem príbehy s duchmi, tak som knihu proste musela mať. Zo začiatku, keď Cas len cestoval a opisoval to, tak ma dej nebavil. Ale akonáhle tam bola zmienka o Anne a o tom, čo Cas plánuje a všetko ostatné, tak ma to nehorázne začalo baviť. Dej bol dokonalý. Autorka to mala premyslené. Keď som to čítala, tak mi bilo srdce o preteky z toho napätia. Pri tej kapitole, kde išli tí štyria na Annu, tak som tie strany hltala. A potom pri tom absolútnom boji na konci som takmer nedýchala. Teraz trochu k postavám. Cas bol hrdina a hneď mi bol sympatický. Bol odvážny, sebavedomý a bol proste lovec duchov a hneď ma zaujal. Ďalej Thomas a Carmel. Thomas sa mi zdal trochu ako vtierka tam na začiatku, ale pri konci som si ho obľúbila. A Carmel? Zo začiatku som ju mala za namyslenú pipku, ale potom sa ukázala. Aj ju som si dosť obľúbila. A Will, Mike a Chase tých hneď ako som videla, tak by som ich najradšej pod zem zakopala. Jasné, namyslení šampióni školy. Hrozní sú a to ako nechali Casa v tom dome. Bola som rada, že zomreli. A posledná je Anna. Ju som milovala. Je to moja najobľúbenejšia postava z tejto knihy. Chápem ju. Bola zúfalá a zároveň silná. Bola vraždiaci démon a zároveň bola zraniteľná a citlivá. Autorka to výborne domyslela. Ak by z toho spravili film, tak by som bola v kine prvá. Fakt úžas. Rešpekt pre autorku, ktorá dokázala písať chalana aj keď je žena. Nie každý to dokáže. Knihe dávam 5/5, aj keď na začiatku ma nebavila. Som zvedavá na Dívku z nočních můr. Knihu odporúčam úplne každému.




2 komentáre:

  1. Knižka ma až tak veľmi nebavila ako iných, mne sa páčila keď Anna krvilačne zabíjala, ale tá zamilovanosť mi tam potom už vonkoncom nezabila. Vôbec to pre mňa nebolo strašidelné. Ale určite si prečítam 2. diel.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Určite si túto knihu raz prečítam. Obálka je nádherná :)

    OdpovedaťOdstrániť